Materiały nie wyrażają poglądów redakcji. Różnorodność celowa. Oceny i wnioski pozostawiamy Czytelnikom.
A A A

 

Na bóle i schorzenia kręgosłupa skarży się aż 80 proc. Polaków. To w dużej mierze efekt siedzącego trybu życia i niezwykle szybkich zmian cywilizacyjnych. Przed erą telefonów komórkowych, internetu i  gwałtownego wzrostu liczby samochodów załatwienie każdej sprawy trzeba było „wychodzić”, co – w dużej mierze – wychodziło nam na zdrowie.

Dziś zapadliśmy się w  wygodne fotele czy biurowe krzesła i staramy się ogarniać wszystko... kciukiem. „Zasiedzimy się na śmierć” – przyznał swego czasu dr James Levine, dyrektor Instytutu Przeciwdziałania Otyłości w Mayo. I, niestety, ma rację.

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia, siedzący tryb życia jest na czwartym miejscu na liście przyczyn zgonów, których można by uniknąć.

Siedzenie jest gorsze od palenia, zabija więcej ludzi niż HIV i jest groźniejsze niż... skoki na spadochronie. Jak to zmienić?

Odpowiedź jest banalnie prosta – zacznijmy się ruszać! Wystarczy poświęcić dziennie 20 – 30 minut na umiarkowaną aktywność fizyczną, którą może być szybki marsz, nordic walking, jazda na rowerze, pływanie, zajęcia na siłowni bądź np. gyrokinesis, o czym poniżej opowiada trenerka i propagatorka tej prozdrowotnej metody, zalecanej w zasadzie każdemu.

AM

Komentarze   

0 # profile 2018-10-30 17:28
Need cheap hosting? Try webhosting1st, just $10 for an year.

Komentowanie możliwe tylko przez zarejestrowanych Użytkowników

CoalaWeb Social Links

Opublikuj: